mandag, september 01, 2008

Dyrene våre.

I dag så jeg først en stor, brun gresshoppe, deretter en bitte, liten brun frosk Den var så liten at jeg først trodde det var en stor, brun gresshoppe.
  • Jeg har nemlig aldri sett en brun frosk før.
  • Og slettes ikke sett en frosk som hopper fra en gren i buskene.
  • De froskene jeg husker fra jeg var barn, de som jeg var så redd for,hoppet ikke i busker. De sto på bakken og så på meg. Når de ikke så meg, hoppet de.

  • Og så var de var gule med sorte tegninger.
  • Men gule frosker finnes kanskje bare i min fantasi.
  • Var det gule frosker på Grafslund eller var det en slik tegning i en bok?
  • De brune paddene, som holdt til i nærheten av dammen, var også meget ondskapsfulle vesener. Jeg mener at mamma hedde lest en historie for oss om hvor fælt det ville gå med dem som pinte padder.
  • det er ikke vanskelig å finne bilder av brune padder på internett.

Ingen kommentarer: