onsdag, april 11, 2007

Google har inga tilknyting !.

William Okech i Kenya er frisk igjen etter operasjonen og har nå vært i arbeid igjen i noen uker. Den 24. april skal han lede et kurs for 90 søndagsskolelærere . Motorsykkelen er i bruk og han håper at de gamle flanellografene fra Sion rekker fram før kurset begynner. Han håper også at de siste sangene vi har lært på s.skolen her skal kunne nå fram i tide. William fikk en kassett med bevegelsessanger for 1,5 år siden. Noe han hadde ønsket seg lenge. Denne gangen tok jeg initiativet selv til å oversette de sangene som barna liker best for tiden. Og det gikk det kjempetregt! Gjett om jeg ønsker meg et større ordforråd på engelsk! Men egentlig trenger jeg jo bare en ny hjerne! For at de skal kunne lære melodien, må noen synge den inn, rent og pent, på kassett, og her er Anette helt uunværlig. Vet ikke hvordan hun skal få tak i en god båndopptager, men hun har lovet å ordne det. Etterpå skal det oversettes til luo.Jeg har ingen ordbok og mine grammatikkunskaper er fraværende, så LUO-NYTESTAMENTET mitt begynner å bli ganske slitt. Heldigvis finnes det også på inernett. I dag var det et par ukjente ord i SMS'en fra William. Jeg slo opp i mitt luo-nytestamente på internett: Ordet akala ble brukt da Jesus gikk på vannet og det så ut som om han ville gå videre og passere dem. William brukte det om å kjøre noen mil videre på motorsykkelen sin for å besøke en annen menighet. Men nå falt øynene mine på en beskjed fra Google:Google har inga tilknyting til forfattarane av denne sida, og står ikkje til ansvar for innhaldet. Bare så dere vet det! (....neste gang dere leser bibelen på internett.)

Ingen kommentarer: