onsdag, august 20, 2008

Spennende.

Vi er ikke riktig ferdig med våronna enda rundt huset her. I dag plantet jeg noen røde blomster.
Først måtte ugress og gamle røtter i jorda fjernes. I det ene bedet var endel av jorda nesten bare sand. Den måtte byttes ut. Det trengs mere jord langs kanten ved skråningen bak huset. Jeg fikk kaste det der.
For ca 10 år siden fikk jeg endel blomster av kusinen til min mann. Året etter var jeg veldig stolt da et par av dem hadde overlevd. De ene heter krypmure. Den lever enda. Over alt. Da jeg skulle gå forbi den lille verandaen, så jeg at hellene inntil veggen var helt overgrodde.Det var bare å røske unna. Obs! der kom en metemark. Ja,ja. De er jo bra for jorda. Så lang den var!
  • Og så spisst hode! Rak som en pil passerte den 2-3- heller og forsvant under verandaen. Den var anslagsvis 35-40 cm lang.

  • Min mann mener at det må ha vært stålorm. Men alle de stålormene jeg har sett bilde av er omtrent som disse. Noen er mere kobberfarget.

"Min" orm var utpreget slank. og jeg mener at den beveget seg raskt framover uten å bukte kroppen. Stålormen er jo en øgle uten ben. Den beveger seg kanskje slik ? flere forslag?

Ingen kommentarer: