fredag, juli 18, 2008

John Paulo III

VI VIL GJERNE HØRE DEG EN GANG TIL!
  • I tre år var det min oppgave å være til oppmuntring og inspirasjon for de søndagsskolene som var under Thessalia. Det viste seg etter hvert at vi hadde 150 søndagsskoler.

Jeg skulle være i Kenya i 3 år og det ble akkurat en søndag på hver.

Siden jeg brant for saken, var det faktisk ikke kjedelig å gjenta den samme talen på forskjellige steder hver søndag.

Jeg jobbet blant 3 stammer. Eksemplene ble litt forskjellige for hver stamme, ellers var det likt.

  • Bortsett fra en søndag.

Da jeg hadde talt i menigheten til John Paulo, insisterte han på at jeg måtte komme tilbake. Jeg forklare situasjonen, men han ga seg ikke.

For første og eneste gang i denne periden måtte jeg be Gud om å få en ny tekst til et søndagsmøte.

Jeg gjorde så godt jeg kunne, men det var en skuffet pastor som snakket med meg etter møtet.

  • Hvorfor holdt du en annen tale? Jeg ville jo at du skulle komme tilbake og holde den samme talen en gang til!

Ingen kommentarer: