mandag, april 20, 2009

Brukbare navn?

I gamle dager var det ganske vanlig at barna ble oppkalt etter folk i slekten.. Nå skal jeg nevne de aner jeg vet om, slik at dere som snart er nødt til å velge ett eller maks tre? navn til det nyeste og nydeligeste menneske i verden, får noen alternativer:. Min far kan også kalles nr.2 i det system jeg benyter. Hans navn var Ole Andreas. Min mor har nr.3 og het Elinor
  • Nr,4 Hans fars fornavn var Johan Marentius Dal,.
  • Nr.5,Ole Andreas' mor het Lagertha Marie.
  • Nr.6. Elinors far het Anton Hagbart . Nr.7. Elinors mor het Ingeborg Marie.
  • Nr.8. Far til Johan Marentius Dal Høidahl kjøpte Huseby , nabogården til Lundheim. Han het ifølge kirkebøkene bare Andreas.
  • Nr.9 Oldemor på Huseby fra Utne, het Grethe.
  • , . Nr. 10. Farmor, Lagerthas far, som kjøpte Fjeldstad, litt nærmere Gamlebyen, het Ole.
  • Nr.11. Lagerthas mor het Laura Amalie og var fra Tjøme.

Nr.12. Min morfars far het Gulbrand og kom fra Enebakkneset.

Nr.13 . Antons mor het Randi Ane.

Nr.15. Min mormors mor het også Ingeborg Marie.

Nr. 14 Mormors far het Theodor.

Nr. 16. Min farfars farfar het Truls. Nr, 17. Hans kone, het Inger. Nr. 18 . Farfars morfar het Håvel,(Hovel) Det skal uttales med tykk L. Nr. 19 . Hans kone het.Marie. Nr.20. Lagerthas farfar på Gjerdrum het Christen. Nr.21. Hans konehet Margrethe eller Margreta. Nr. 22. Laura Amalies far het Lars. Nr. 23 hans kone het Anne Marie, Nr. 24 Gulbrand fra Melnes sin far het Arne . Nr. 25 Moren het Anne.

Nr.26 Randi Anes far het Torer Nr.27. moren het Helene.

Nr 28. Mormors farfar het Christen = nr. 20 . Nr. 29 mormors farmor het nr.29= nr 21. Margrethe. Nr.30. Ingeborg Marie Hauger f. Moe sin morfar het Samuel og var fra Nøtterø. Nr.31. Hennes mormor het Sofie .

1 kommentar:

Fru Gustafsson sa...

Ja, her er det jo bare å velge å vrake :)