onsdag, april 29, 2009

SEPP SEBENEPP SEBESUDRISEPP

  • Det var en gang en konge som fikk en sønn.
  • Han kalte ham Sep.
  • Han var spent på om det neste barnet ville bli en pike, men det ble en sønn og han kalte ham Sepp Sebenepp. Han fikk i alt 3 barn.
  • Den siste ble også en sønn, og han kalte ham Sepp Sebbenepp Sebbesudrisepp.
  • Kongen i nabolandet fikk 3 døtre.
  • Den første ble døpt Ska.
  • Prinsessen som kom etter henne fikk navnet Ska Fadera
  • og den yngste prinsessen fikk det lengste navnet. Hun het nemlig Ska Fadera …….? Det har jeg glemt Da de ble vokne giftet de seg.
  • Sep fikk Ska.
  • Sep Sebenepp fikk Ska Fadera og
  • SeppSebenepp Sebesudrisepp fikk Ska Fadera ??????
  • Er det noen av dere som husker denne tungegymnastikken ordrett?
  • Det var mamma som fortalte den da jeg var liten.

6 kommentarer:

Arvid sa...

Sepp, Seppsebenepp, Seppsebeneppseppsudrisepp.
Ska, Skaskaderuska, Skaskaderuskaskadruska.

Augustins forum sa...

Takk skal du ha!

Benedictus sa...

Jeg husker den også... på min tunge triller den slik, avslutningen:

Sepp fikk sak
seppseppenepp fikk skaskaddera
seppseppeneppsepsudrisepp fikk skaskaderuskaskrødriska

Augustins forum sa...

Jeg husker at ramsa hadde en triumferdende avslutning.

Da passer Benedictus sin avslutning best.

Benedictus sa...

"SKA" mente jeg å skrive i begynnelsen da...

Peter von Lindau zu Kjølshunn sa...

Jeg husker/oppfattet det slik: Seppsebineppseppsuderisepp og skvaskvaderuskaskvaderiskva.
Kirsten