tirsdag, mars 03, 2009

Eilat

Etter et par dager med overskyet vaer og litt regn, tittet solen frem igjen i dag. Min mann og jeg besaa oss i byen en 3 timers tid. Om noen dager har jeg nok blitt ajour med mine turer a 20 min som skal gaaes 2 ganger i uka. A. har faatt en saakalt lett rullestol som vi har med. Den er til stor nytte. Vi strevde faelt med hoeye fortauskanter de foerste par dagene. Men de neste 2 dagene startet vegarbeiderene med aa gjoere fortauene handicpvennlige. Naa er det sjelden han maa opp av stolen. De andre fra Sion har nok tilbrakt endel dager paa stranda, men vi foretrekker aa bevege oss der hvor det er litt skygge. Her om dagen var vi innom Egypt. Det var svaert saa grundig kontroll for aa kome inn i Israel igjen. Vi faar ikke fulgt med paa nyhetene her, for alle aviser er paa hebraisk og T.V'n paa rommet viser ogsaa bare nyheter paa landets spraak. Ei av oss fikk snappet opp at det hadde vaert et rakett- angrep i Aschelon? , nord for Gasa den dagen vi var over grensen. En skole var truffet, men heldigvis hadde barna fri den dagen. Hilsen med palmesus fra Lagertha.

Ingen kommentarer: