mandag, mars 31, 2008

Tante Gudrun fra Amerika

I midten ser dere pappas kusine fra Amerika, tante Gudrun.
  • Hvordan kunne hun vite at jeg hadde ønsket meg en sovedukke veldig lenge?
  • Så kom hun, og jeg fikk en dukke som kunne både sove
  • og tisse på seg. Ingen andre hadde tissedukke!
  • Jeg ble gjennomglad! De andre fikk også fine gaver.
  • Ja, slik ser en ekte Amerika-tante ut!
  • Pappa står til venstre og tante Marie Utne til høyre.
  • Tante Marie var niesen til oldemor på Huseby eller noe sånt. Hun hjalp til i huset og var alltid like positiv og blid som på bildet.

  • Kopi fra 5. februar:
  • Gudrun M. Hoidahl f.1902, død 1995 i Wisconsin.
  • Dette er grandtanta jeg aldri glemmer. På et besøk til Norge fikk jeg min første sovedukke av henne! Det ble meg fortalt at hun var bibliotekar på et medisinsk biblioek.. Men jeg visste ikke at hennes eldre søster Aagot f.1895, var i samme bransjen og at hun til og med skulle dukke opp på internett over hundre år etter sin fødsel!

Ingen kommentarer: