søndag, desember 20, 2009

Familielikhet?

Jeg syntes at bruden i forrige blogg var veldig lik Sandra. men da jeg tok en nærmere titt på ansiktet, var det ikke mange detaljer som var like.
  • Pappas oldefar på Utne
het Hovel Kristiansen
  • og var
  • født der i 1808.

  • Han så slik ut.

  • Den eldste datteren hans het Dorthe. hun var født i 1839.

  • I 1841 fikk han datteren Inger.

  • I 1846 ble Grete født. hun ble oppkalt etter sin søster som døde bare 1 år gammel..

  • Pappas bestefar Andreas Høidahl giftet seg med den eldste. De fikk sønnen Theodor. Hun døde i 1862.

  • Etter noen år giftet Andreas seg med den yngste søsteren. Deres førstefødte kom i 1870 og fikk navnet Johan Marentius Dahl Høidahl.

  • Er bruden en av døtrene til Hovel? Kan det være far og datter vi ser?

3 kommentarer:

Ole sa...

Jeg spurte Kristine om hvem hun liknet, og hun svarte "Sandra". Jeg synes likheten er slående.

Ole

Siv sa...

Hej!
Jag hittade ditt forum och ser till min förvåning och glädje att många av mina släktingar i Norge är nämnda där. Bland annat skriver du om Arnt och Randine Thorsteinsen den 23 juni 2007. Arnt och Randine var min morfar och mormor och jag är dotter till deras dotter Ingeborg. Det skulle vara väldigt roligt att höra från dig.
Hälsningar från Siv Johansson

Siv sa...

Hej igen!
Min mailadress är sivjo1@gmail.com
Siv