lørdag, mai 23, 2009

K.S. har begynt på en serie om folk jeg kjenner:

  • Jeg sakser igjen:
  • Skrevet av David André Østby, foto: presse fredag 22. mai 2009
  • For Harald Høidahl begynte det ikke med et mål om å lage en ny plate. Tvert imot.
  • – Du er aktuell med ny plate. Hva er målet og hensikten med den?–
  • Jeg vil heller begynne i den andre enden: Hensikten er å tilbe Gud, gjøre Gud stor og gi lovsang til min frelser Jesus Kristus. Og underveis har jeg komponert melodier, noen tekstlinjer, andre ganger begge deler samtidig – som jeg til slutt har laget hele sanger av.
  • Når jeg først hadde et knippe sanger, var ikke steget til å gjøre denne platen så stort. Sangene på «Lovsånger» er sånn sett et veldig personlig uttrykk til Gud. Bønner og lovsanger til Gud som jeg har formulert ut i fra hvor jeg befinner meg. Mitt ønske med platen er at sangene kan være til hjelp for mennesker til å uttrykke sin lovsang til Gud. En oppmuntring til lovsang. Et ord til den som trenger det.
  • – Du er kanskje mer kjent som lovsangsleder i Sverige, enn i Norge. Hvorfor?–

Fortsettelse, se siste artikler og nyheter eller nyeste nærbilder, http://k-s.no/

Ingen kommentarer: